φύλλο 4

(κοινό για όλους)

Σκεφτείτε και απαντήστε:

α) Για ποιον λόγο νομίζετε ότι διδάσκεται το συγκεκριμένο απόσπασμα;

β) Για ποιον λόγο διδάσκεται από μετάφραση και όχι από το πρωτότυπο;

γ) Αναστοχαστείτε τη δραστηριότητα μας. Εξηγήστε αν έχουν νόημα τέτοιες διδακτικές πρακτικές στο ελληνικό σχολείο;

δ) Γράψτε: τι ήταν αυτό που σας άρεσε περισσότερο και γιατί, τι ήταν αυτό που δεν σας άρεσε και γιατί;

ε) Μπορείτε να σκεφτείτε δύο πράγματα που κερδίσατε με τον συγκεκριμένο τρόπο δουλειάς;

φύλλο 4 (ομάδα 2)

Ημερομηνία: 2013-11-29

Από: Ομαδα 2

Θέμα: Δραστηριότητα 4 α

Πρώτα απ’ όλα, γιατί είμαστε κι εμείς Έλληνες. Από τον καιρό του 
Ομήρου ως σήμερα έχουν περάσει κάπου δυο χιλιάδες εφτακόσια χρόνια. 
Στους αιώνες που κύλησαν οι Έλληνες βρεθήκαμε συχνά στο απόγειο της 
δόξας,  άλλοτε  πάλι  στα  χείλια  μιας  καταστροφής 
ανεπανόρθωτης∙νικήσαμε  και  νικηθήκαμε αμέτρητες  φορές∙  δοκιμάσαμε 
επιδρομές και σκλαβιές∙ αλλάξαμε θρησκεία∙ στους τελευταίους αιώνες η 
τεχνική  επιστήμη  μετασχημάτισε  βασικά  τη  μορφή  της  ζωής  μας∙  και 
όμως κρατηθήκαμε Έλληνες, με την ίδια γλώσσα–φυσικά εξελιγμένη–, με 
τα ίδια ιδανικά, τον ίδιο σε πολλά χαραχτήρα και με ένα πλήθος στοιχεία του  πολιτισμού  κληρονομημένα  από  τα  προχριστιανικά  χρόνια.  Στον 
πνευματικό τομέα κανένας λαός  δεν μπορεί να προκόψει, αν αγνοεί την 
ιστορία  του,  γιατί  άγνοια  της  ιστορίας  θα πει  άγνοια  του  ίδιου  του  ίδιου 
του  εαυτού  του.  Είμαι  Έλληνας,  συνειδητός  Έλληνας,  αυτό  θα  πει,  έχω 
αφομοιώσει  μέσα  μου  την  πνευματική  ιστορία  των  Ελλήνων  από  τα 
μυκηναϊκά χρόνια ως σήμερα.  

Ημερομηνία: 2013-11-28

Από: Ομάδα 2 (Β)

Θέμα: ε)

δύο πράγματα που κερδίσαμε απο το συγκεκριμένο τρόπο δουλειάς ειναι η κατανόηση του μαθήματος και η προσπάθια που καταβάλλαμε για να το αγαπήσουμε.

Ημερομηνία: 2013-11-28

Από: Ομαδα 2 (Β)

Θέμα: ε)

Ημερομηνία: 2013-11-28

Από: Ομαδα 2 (Β)

Θέμα: δ)

Μου αρεσε η συνεργασια μου με την ομαδα,με βοηθησε να αποκομισω καλύτερα την αρχαια ελληνικη γλωσσα και να την κατανοησω.

Ημερομηνία: 2013-11-28

Από: Ομαδα 2 (Β)

Θέμα: γ)

Τετοιες διδακτικες πραξεις έχουν νοημα αφου μέσα απο την τεχνολογία μαθαίνουμε και κατανοούμε τα αρχαία ευχαριστα απ'οτι όταν τα διδασκόμαστε μέσα απο το βιβλίο.

Ημερομηνία: 2013-11-28

Από: Ομαδα 2 (Β)

Θέμα: β)

Για να μπορούμε να το κατανοήσουμε καλύτερα!

Ημερομηνία: 2013-11-28

Από: Ομαδα 2 (Β)

Θέμα: α)

Το συγκεκριμενο αποσπασμα πιστευουμε πως διδασκετε, αρχικα για να μπορεσουνε να δουμε και να γνωρισουμε τον τροπο που γραφει ο ιστορικος ξενοφωντας, και δευτερον για να δουμε απο μια αλλη οπτικη μερια τα γεγονοτα που διαδραμματιστηκαν στα παλια ελληνιστικα χρονια.

Νέο σχόλιο